ANMELDUNG ÜBER STUD.IP 68494
19.11.2024 (12-14 Uhr) A single national curriculum for a tapestry of diversity.
Dr. Zelda Barends (Stellenbosch University, Südafrika) (in English) (HS1)
Education in South Africa frequently draws attention, with learner performance being a longstanding subject of debate. The post-apartheid era promised education for all, along with equity and access, as part of the democratic transition 30 years ago. Since then, various commitments to educational transformation and curriculum reform have been made on paper. Although the nation has seen multiple iterations of curriculum changes inspired by noble policy intentions, after 30 years of democracy, these promises—especially concerning education for all, equity, and access—have not been fully realized. This lecture explores how the national curriculum has been implemented and examines its relevance in addressing social diversity within different contexts. The gap between rhetoric and reality, and the inconsistencies between policy intentions and actual practice will be analysed, to frame the discussion and provide a set of concluding thoughts.
27.11.2024 (10-12 Uhr) The News Nexus: Unpacking the Role of Media in Shaping American Politics and Political Culture.
Dr. Natascha Toft Roelsgaard (Muskingum University, USA) (in English) (HS9)
28.11.2024 (10-12 Uhr) Framing Democracy: The Role of Media in Shaping Public Perception and Political Discourse in the 2024 U.S. Presidential Election.
Dr. Natascha Toft Roelsgaard (Muskingum University, USA) (in English) (NK412c)
10.12.2024 (12-14 Uhr) Teaching in the Age of Bots.
Dr. Ariella Levenberg (Gordon College of Education, Israel) (in English) (digital)
"Teaching in the Age of Bots" invites future educators to examine AI's growing role in primary education. Through case studies, live polls, and group discussions, participants will explore scenarios where bots support or challenge teachers’ roles. Focusing on empathy, judgment, and ethical understanding, this session aims to highlight the questions, possibilities, and challenges of the automated bot world while preserving the human core of teaching.
16.12.2024 (08-10 Uhr) Einblick in die Beziehung zwischen Bildungswesen und –praxen: Eine japanische Perspektive.
Prof. Dr. Kemma Tsujino (Osaka Metropolitan University, Japan) (digital)
Bildung und Erziehung können nicht nur unter praktischem Ansatz auf Mikro-Ebene betrachtet werden, z. B. „Wie unterrichtet man Kinder?“, sondern auch unter institutionellem Blickwinkel auf Makro-Ebene, z. B. „Wie gewährleistet man gerechte Bildungschancen?“. Die Erfahrung mit Bildung und Erziehung sind jedoch für viele Menschen so selbstverständlich, dass umgekehrt deren Merkmale oft übersehen werden. In dieser Lehrveranstaltung wird Bildung und Erziehung in Japan als Beispiel betrachtet, um zu analysieren, wie das Bildungswesen auf Makroebene mit Bildungspraxen auf Mikroebene zusammenhängt. Dadurch werden die Teilnehmer*innen in die Lage versetzt, ihre eigene Gesellschaft sowie Bildung und Erziehung aus einer internationalen Perspektive zu reflektieren und weiter zu entwickeln.
21.01.2025 (18-20 Uhr) Info-Veranstaltung: Auslandspraktika im Lehramt
Wir freuen uns auf Sie!
Kontakt:
Abteilung Internationalisierung
kathrin.plank@uni-passau.de
global.trex Passau
sabine-ophelia.blake@uni-passau.de